Ekonomik durgunluğun hat safhaya ulaştığı bu günlerde kişi başına düşen gelir seviyesinin azalması, her tüketiciyi alışverişte daha bilinçli davranmaya zorlamaktadır.

  Gross ve hiper marketlerin alışveriş esnasında tüketicilerin bilinçaltını etkileyen raf ve indirimli fiyat oyunları, saatlik ve günlük kampanyalar sonucu birçok tüketici alışveriş öncesi almayı planladığı gerçek ihtiyaçları dışındaki çoğu maddeyi lüzumsuz, sırasız ve düşüncesizce, sadece ve sadece o anda ihtiyaç gibi hissederek almaktadır.

  Evdeki hesabın çarşıya uymadığı bu alışverişlerde tüketici ay sonunu getirmekte zorluk çekmektedir. Buna ek olarak gıda maddelerinin ihtiyaç fazlası ( haftalık veya aylık ) alınması sonucu vereceği fire, tazeliğini ve besin değerinin yitirmesi en önemli sorunlar olarak ortaya çıkmaktadır.

  Azar azar ve sık sık alınacak gıda maddelerinin ne kadar firesiz, uzun ömürlü, taze ve besin değerinin yüksek olacağı bilinçli tüketiciler tarafından bilinmektedir. Soykan da evdeki hesap çarşıya uyar.

Soykan Market